Hoe kan een product display van waarde zijn voor je winkel?

Gepubliceerd door Zakelijkenactueel op

Een Product display is een van de belangrijkste onderdelen binnen een fysieke winkel. Met een Product display kun je namelijk jouw producten of services het beste verkopen. De manier waarop jij je producten namelijk presenteert naar de buitenwereld is een belangrijke factor voor nieuwe en huidige klanten. Hoe kan een Product display van waarde zijn voor je winkel? Wij leggen het je uit in deze blog.

Het versterken van je brand ervaring door klanten

Een product display helpt dat de ervaring voor je brand nog sterker wordt. Elke winkel heeft zijn eigen branding, wat ervoor zorgt dat je klanten jouw producten beter onthoudt. Eigenlijk moet je het zo zien: wanneer mensen iets roods of geels zien, dan denken ze vaak al gelijk aan McDonalds. Dit zijn namelijk hun brand kleuren. En precies die gedachte wil je ook opwekken met jouw winkel. Een goede naam is erg belangrijk. Je merk goed op de markt brengen draagt erg bij aan het succes van jouw bedrijf. 

Een product display kan hier goed bij helpen volgens ITAB. Hierbij gaat het voornamelijk om hoe je het product neerzet. Denk ook aan seizoensgebonden aspecten en verwerk deze ook in je display. Zo ga je ook mee met de buitenwereld, wat heel veel klanten waarderen, aldus ITAB. 

Een product display zorgt voor een groei in sales 

Als je een aantrekkelijke product display hebt, dan zal een klant eerder geneigd zijn om de winkel in te stappen. Deze conversie kan ook nog eens vertalen naar een groei in je sales en dat is precies wat je wilt! Denk hierbij dus ook aan de ervaring in de klant. Waar denken potentiële klanten aan als ze jouw product zien? Wat zijn hun behoeftes en waardes? Welke kleuren en vormen komen bij hen op? Probeer deze aspecten ook zo veel mogelijk te visualiseren in je display. Zo zorg je ervoor dat je klant onbewust die stap maakt om jouw product aan te schaffen, aldus ITAB. 

Denk hierbij aan bijvoorbeeld een bakker die heerlijk brood recht achter het raam van hun winkel hebben staan. Als iemand langsloopt die trek heeft en een beetje tijd over. Zal die veel eerder geneigd zijn een broodje te halen als dit aantrekkelijk wordt gepresenteerd. Zo komt ie ook niet voor verrassingen te staan omdat hij eigenlijk al weet wat hij krijgt. En hij wordt ook nog eens een keer aan zijn trek herinnerd.

Categorieën: Marketing