Dit is waarom je in autoreclame zou moeten investeren

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Wanneer marketeers reclame gaan maken voor bedrijven wordt al snel gedacht aan de standaard opties. Denk bijvoorbeeld aan vindbaarheid in Google, inzet van social media en het versturen van nieuwsbrieven.

Op zich is daar natuurlijk niks mis mee. Sterker nog, dit soort kanalen kunnen zelfs zeer effectief zijn. Maar het is ook belangrijk om voor minder voor de hand liggende vormen van reclame te kiezen. Eén daarvan is autoreclame. 

De voordelen van autoreclame

  • Autoreclame is een investering, zonder terugkerende maandelijkse kosten. Pas als je huisstijl van je bedrijf wijzigt of als je een nieuwe bedrijfsauto koopt, zul je opnieuw moeten investeren.
  • Het bereik van autoreclame is enorm groot. Zeker wanneer je dagelijks met de bedrijfsauto op pad gaat.
  • Autoreclame kan de naamsbekendheid van je bedrijf flink vergroten. Vooral als je dagelijks dezelfde routes rijdt gaan mensen je naam herkennen en onthouden als ze jouw product of dienst een keer nodig hebben.
  • De kosten voor autoreclame zijn relatief laag. De bedrijfsauto heb je toch al nodig om je werk te kunnen doen. Dus de kosten voor autoreclame beperken zich tot het ontwerp, de montage en het materiaal.

Aandachtspunten bij de inzet van autoreclame 

Als je autoreclame voor je bedrijf gaat inzetten is het belangrijk dat je met een aantal zaken rekening houdt:

  • Zorg ervoor dat de uitstraling van je boodschap zo rustig mogelijk blijft. Alle elementen die overbodig zijn kun je het beste achterwege laten. Ze zorgen namelijk dat je boodschap minder aandacht krijgt.
  • Zorg dat je boodschap eenvoudig te begrijpen is. In de meeste gevallen zien mensen de autoreclame slechts enkele seconden. Als het dan niet duidelijk is wat je boodschap is mist de autoreclame zijn doel.
  • Beperk het aantal contactgegevens. Je ziet nog regelmatig bij autoreclame dat werkelijk alle contactgegevens op de bedrijfsauto zijn geplakt. Denk aan het bezoekadres, e-mailadres, social media accounts, website, bedrijfsnaam, het vaste telefoonnummer en een mobiel telefoonnummer. Denk je nu echt dat iemand al die zaken kan onthouden? Het belangrijkste is dat je je bedrijfsnaam vermeld en je website. Op je website staan immers al je andere contactgegevens.
  • Tot slot een praktische tip: als je in autoreclame investeert vraag dan bij het signbedrijf om folie te gebruiken dat wasstraatbestendig is. Doe je dat niet, dan zal je je bedrijfsauto iedere keer met de hand moeten wassen. De meeste ondernemers hebben daar geen tijd voor.

Autoreclame en gevelreclame: een goede combinatie

Wanneer je investeert in autoreclame adviseren we je ook om in gevelreclame te investeren. Zeker als je een fysiek bezoekadres hebt. Op die manier herkennen mensen je bedrijfspand al van een grote afstand. En als mensen je autoreclame hebben gezien en vervolgens langs je bedrijfspand rijden zonder dat ze maar binnenstappen is dat ook winst. Ze herkennen je bedrijfspand door de autoreclame en daardoor zal je bedrijfsnaam nog dieper in hun hoofd verankeren.

Vormen van gevelreclame

Gevelreclame is iedere vorm van reclame op de gevel. Dus denk bijvoorbeeld aan gevelbelettering in de vorm van doosletters of freesletters. Maar ook spandoeken en lichtbakken vallen onder de noemer gevelreclame.

Laat je adviseren door een signing specialist

Voor zowel autoreclame als gevelreclame is ons advies om je te laat adviseren over de mogelijkheden. Bovendien kan het zijn signingspecialist je ook adviseren over de boodschap en de vormgeving daarvan. Door gebruik te maken van de kennis en kunde van een signingspecialist wordt de kans groter dat jouw reclameboodschap leads en klanten gaat opleveren. En dat is uiteindelijk het doel van iedere reclame-uiting, nietwaar?

Categorieën: Marketing