Effectief je bedrijf promoten? Bekijk deze voorbeelden

Gepubliceerd door Zakelijkenactueel op

Het vervelende aan een reclame maken is dat het veel geld kost, maar dat je vooraf niet goed weet of de investeringen een goed rendement gaat opleveren. Daarom is het belangrijk om alleen te investeren in reclamevormen die hun effectiviteit hebben bewezen. In dit artikel geven we je daar een aantal voorbeelden van.

Online vindbaarheid

Dagelijks voeren miljoenen mensen in Nederland zoekopdrachten in op Google. Ze geven dus letterlijk aan dat ze naar bepaalde informatie, een product of een dienst op zoek zijn. Door ervoor te zorgen dat je in de zoekresultaten zichtbaar bent met je website kun je dus nieuwe klanten werven. 

Online vindbaarheid is een zeer effectieve manier om je bedrijf te promoten. Het is alleen van belang dat je continu blijft investeren om je zichtbaarheid te behouden. Doordat veel bedrijven de toegevoegde waarde van online vindbaarheid hebben ingezien is het steeds lastiger om tussen de concurrentie vindbaarheid te worden en te blijven.

Autoreclame

Het mooie van autoreclame is dat je er slechts één keer in de paar jaar in hoeft te investeren en je vervolgens enorm veel mensen met je reclameboodschap kunt bereiken. De meest effectieve vorm van autoreclame en ook de meest gangbare vorm is autobestickering

Hierbij wordt een stukje van de auto met folie beplakt waarop de reclameboodschap wordt gedrukt. Probeer je reclameboodschap altijd zo rustig mogelijk te houden en alle onnodige informatie achterwege te laten. Focus met name op het probleem van je doelgroep dat jij kunt oplossen of op de toegevoegde waarde die je levert. Dat is het meest effectief.

Freesletters op de gevel

Deze tip is met name van belang voor bedrijven waarvan de doelgroep het bedrijfspand passeert. Met professionele freesletters op de gevel kun je namelijk op een stijlvolle manier je reclameboodschap communiceren. Ook als het donker is. Met behulp van stijlvolle ledspots kun je de freesletters van onderen belichten. Je reclameboodschap op de gevel kan daardoor 24 uur per dag zichtbaar zijn.

Laat niet alleen freesletters maken voor je bedrijfsnaam, maar ook om je toevoegde waarde te communiceren. Dat is namelijk hetgeen dat nieuwe klanten kan triggeren om zaken met je te gaan doen.

Zakelijk netwerken

Zakelijk netwerken is misschien wel de meest oude manier om je bedrijf te promoten. En financieel gezien is het ook een relatief goedkope manier. Je hoeft namelijk alleen een lidmaatschap bij een netwerk af te sluiten om deel te kunnen nemen aan de bijeenkomsten. 

Maar er zijn ook bijeenkomsten die je gratis kunt bezoeken, al is de kwaliteit daarvan bedenkelijk. Bij gratis bijeenkomsten komen namelijk meestal ondernemers die niet serieus willen investeren in een netwerk, dus in financiële zin. 

Een financiële drempel in de vorm van een lidmaatschap laat zien dat alle aanwezigen serieus willen investeren in het uitbreiden van hun zakelijk netwerk en daardoor is de kans op zakendoen ook een stuk groter dan wanneer de financiële drempel er niet is.

Ga niet verkopen, maar bouw aan relaties

Een belangrijke misplaatste gedachte bij zakelijk netwerken is dat het doel is om zaken te doen met de andere aanwezigen. Maar dat is nu net waar het bij netwerken niet om draait. Het gaat namelijk om de zakelijke netwerkrelaties van degenen die je op de bijeenkomsten spreekt. 

Als je hen tot een ambassadeur weet je te maken, dan zullen ze jou in hun netwerk aanbevelen. En dat levert veel meer op. Maar ambassadeurs krijg je alleen als je mensen regelmatig spreekt. Investeer dus in je netwerk en je zult zien dat dat zich op de lange termijn dubbel en dwars terugbetaald

Wat is jouw tip?

Tot zover onze tips om op een effectieve manier je bedrijf te promoten. Heb je zelf nog een andere tip die eigenlijk niet in dit artikel mag ontbreken? Stuur ons een bericht en we plaatsen jouw tip erbij.

Categorieën: Marketing