Hoe kun je offline en online marketing combineren?

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Digitale marketing biedt veel voordelen, maar vaak worden de voordelen van offline marketing vergeten. Als we het hebben over offline marketing bedoelen we alle kanalen waarbij het internet geen rol speelt. Hierbij kun je denken aan radio- en televisiereclame, gedrukte reclame. De perfecte marketingstrategie is om online en offline marketing met elkaar te combineren en met elkaar te laten integreren. Hoe je dat doet lees je in dit artikel.

Offline marketing: goed voor je naamsbekendheid

Een van de belangrijkste voordelen van offline marketing is het creëren van naamsbekendheid. Offline marketing is een manier om een groot publiek in een keer te bereiken en om op deze manier snel voor naamsbekendheid te zorgen. Herhaal je je boodschap en je merknaam via verschillende offline marketing kanalen zoals radio, televisie en geprinte media dan stijgt je naamsbekendheid enorm. Combineer dit met online marketing en je kunt eenvoudig snel meer verkopen. Het is daarbij belangrijk om te zorgen dat je offline marketing perfect aansluit op je online marketing en dat deze met elkaar integreren. Op die manier creëer je een beleving voor je doelgroep.

Online marketing: online resultaten zijn goed meetbaar

Onder online marketing verstaan we, alle marketing uitingen die gedaan worden via het internet. Hieronder vallen content marketing, social media en betaald online adverteren. Het grote voordeel van online marketing is dat de resultaten makkelijk te meten zijn. Je weet dus precies wat je inspanningen hebben opgeleverd. Daarnaast kun je een zeer specifieke doelgroep bereiken waardoor je je marketing uitingen eenvoudig kunt personaliseren. 

Online en offline combineren: Vermeld je call to actions op je gedrukte marketing materialen

Je kunt je online en offline marketinguitingen met elkaar combineren. Zo kunnen gedrukte advertenties je doelgroep overtuigen om online actie te ondernemen. Posters in LED kliklijsten zijn hiervoor zeer geschikt. Ze trekken de aandacht en met een poster in de lijst kun je je doelgroep nieuwsgierig maken naar een bepaald aanbod dat ze alleen kunnen zien als ze een bepaalde link bezoeken. Je kunt op deze manier ook mensen aanmoedigen berichten op sociale media te creëren onder een specifieke hashtag.

Kies voor buitenreclame 

Het voordeel van buitenreclame is dat het altijd te zien voor een onbeperkt aantal mensen. Het kan niet worden weggeklikt. Daardoor is het bereik enorm. Veel mensen leggen dagelijks dezelfde route af. Hierdoor komen ze de buitenreclame iedere dag tegen waardoor deze bewust of onbewust blijft bij deze mensen blijft hangen. Bij buitenreclame kun je denken aan displaymaterialen zoals posters in kliklijsten en reclames op billboards. Buitenreclame vergroot je naamsbekendheid en blijft mensen onbewust bij. Komen ze je product vervolgens online tegen dan herkennen ze het en zijn ze eerder geneigd een aankoop te doen.

Categorieën: Marketing

0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.