Het belang van online marketing voor je bedrijf nu en in de toekomst

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

De digitale technologie heeft de manier waarop bedrijven vandaag de dag werken drastisch veranderd. Dit komt mede doordat de consument tegenwoordig leeft in een digitale wereld. Moderne consumenten zien het internet als een integraal onderdeel van hun winkelervaring. Of ze nu online kopen of in persoon, ze gebruiken het internet om meer te weten te komen over de producten en bedrijven die beschikbaar zijn. De digitale marktplaats kan dus door geen enkel bedrijf over het hoofd worden gezien.

Wat is online marketing?

Online marketing betekent het gebruik van het web voor je marketingmethoden, ongeacht of het nu voor reclame-, verkoop- of brandingsdoeleinden is. Er zijn verschillende methoden onder het spectrum van online marketing mogelijk, namelijk Content marketing, Search engine marketing, Display Advertising, Mobile Marketing, Social Media Marketing, E-mail Marketing, Influencer Marketing, Affiliate Marketing, Video Marketing en Audio Marketing. Je kan dus als bedrijf een keuze maken uit de verschillende digitale kanalen om naamsbekendheid te ontwikkelen en leads te genereren. De prestaties van elk kanaal zijn meetbaar waardoor je de prestaties van je bedrijf over elk kanaal heen kan evalueren en de beste beslissing eruit kan afleiden.

Waarom online marketing?

Online marketing is een essentieel onderdeel van het creëren van een succesvol bedrijf. Het is betaalbaarder dan de traditionele offlinemarketingmethoden. Een e-mail- of sociale-mediacampagne kan bijvoorbeeld een marketingboodschap aan een goedkopere prijs overbrengen aan de consument dan een tv-reclame of een printcampagne, waardoor ze mogelijks ook een breder publiek bereiken.

Maar één van de belangrijkste voordelen van het digitaal uitvoeren van je marketing is het gemak waarmee de resultaten kunnen worden gevolgd en gecontroleerd. In plaats van dure klantonderzoeken uit te voeren, kan je snel de respons van klanten bekijken en het succes van je marketingcampagne in real-time meten. Dit heeft tot gevolg dat je effectiever kan plannen voor de volgende campagne. Online marketing helpt je dus om je merk in de markt te zetten, met consumenten in contact te komen, merkloyaliteit te creëren, je bedrijf te onderscheiden en nog tal van andere voordelen. Online marketing kan overweldigend zijn, je bent reeds druk bezig met klanten en het beheren van je bedrijf. Geen zorgen, je online marketing kan overgenomen worden door GMU. Ze werken met je samen om beter te begrijpen hoe ze voor je bedrijf de klanten het best online kunnen bereiken.

Wat is SEM?

Zoekmachinemarketing (SEM) is één van de belangrijkste online marketinginstrumenten als het gaat om zoekmachines. SEM verwijst naar alle promotionele maatregelen die worden genomen om meer bezoekers te krijgen via online zoekmachines. Verder is er een verschil tussen zoekmachine adverteren (SEA) en zoekmachine optimalisatie (SEO). Eenvoudig gezegd zijn er zoekresultaten waar je voor betaalt (SEA), en zoekresultaten waar je niet voor betaalt (SEO). 

Zoekmachineoptimalisatie is een proces waarbij het niveau van hoogwaardig verkeer naar web eigenschappen verhoogd wordt door het verbeteren van de zoekmachine ranking. Met andere woorden zorgt het ervoor dat je bovenaan ‘Google’ of ander zoekmachine terechtkomt waardoor je beter vindbaar bent voor de consumenten. 

Dit vereist een gebruik van verschillende technieken, waaronder linkbuilding en on-page-optimalisatie. Het kan overweldigend zijn wanneer je hier geen expert in bent, maar maak je niet druk laat je SEO door GMU gebeuren!

Metatitel: Waarom online marketing je aandacht zou moeten krijgen Metatekst: Online marketing speelt een waardevolle rol in de vormgeving van het consumentengedrag in de wereld van vandaag, maar wat is de positieve invloed ervan op bedrijven?


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *